Cum să alegem parfumul

Ce este parfumul, apa de toaletă și apa de colonie?

Etichetarea produselor ca parfum, apa de parfum, apa de toaletă, apa de colonie (apa după ras) determină cât de mare este conținutul de aroma al compoziției de parfum din produs pe baza standardelor relevante. Simplu putem formula astfel: cu cât acest conținut este mai mare, cu atât aroma este mai puternica și dureaza mai lung. Cu toate acestea, această regulă nu este valabil pentru toate tipurile de parfumuri.

Datorită diversității compoziției, o apă de toaletă picantă poate fi mult mai intensă decât apa de parfum citric, care conține mai mult din compoziția de parfum aromat. Pe lângă această proporție, intensitatea parfumului este influențată în mod semnificativ și de compoziția produsului în sine.

Cu toate acestea, atunci când comparăm versiunile de apă de toaletă și apă de parfum ale aceluiași produs, de exemplu, Hugo Boss nr. 6 și Hugo Boss nr. 6 Intens, putem spune că apa de parfum cu acest aroma este mai intensă și mai durabilă decât apa de toaletă.

Parfumurile pure sunt o categorie separată. Acestea au arome concentrate foarte puternice, dintre care nu putem găsi prea multe pe piață, deoarece sunt produse în mare parte doar de producători specializați. Aromele sunt foarte puternice și intense. De obicei, durează toată ziua, dar, datorită intensității lor, nu sunt deosebit de potrivite pentru utilizare de zi. În plus, prețurile lor sunt de obicei mai mari.


Kolínská voda Toaletní voda Parfémovaná voda Parfém
Label.men Cologne Hugo Boss No. 6 DKNY Be Delicious Lady Korloff Intense

 

Parfumul (extract, P) –conține 15–30 % compoziție de parfum aromat în alcool concentrat.
-oferta se află AICI
Apa de parfum (Eau de Parfum, EDP) –conține 8-15 % compoziție de parfum aromat în alcool concentrat de 85-90 %.
-oferta se află AICI
Apă de toaletă (Eau de Toilette, EDT) –4-8 % compoziție de parfum aromat în alcool concentrat de 70%.
-oferta se află AICI
Apa de colonie (Eau de Cologne, EDC) –conține 3-5% compoziție de parfum aromat în alcool concentrat de 70%.
-oferta se află AICI


 

Valabilitatea parfumului

Valabilitatea unui parfum este foarte unică, dar de obicei depinde de mai mulți factori. Ca regulă generală, un parfum mai intens care conține o cantitate mai mare de compoziție de parfumuri (parfumuri, ape de parfum) este mai durabil decât, de exemplu, apa de toaletă. Dar nici acest lucru nu este întotdeauna adevărat.

În cazul parfumului, distingem 3 părți de parfum - mirosul capului, mirosul inimii și mirosul de bază, în funcție de când care arome se elibereaza din parfum.

Aroma capului –după aplicare primele percepute sunt tonurile înalte. Aroma capului crează prima impresie, motiv pentru care se pune un accent deosebit pe acesta. Durabilitatea sa variază de la 2 minute la 15 minute.
Aroma inimii –odată ce aroma capului se estompează, apar tonurile mijlocii, care miroasă după aplicare de obicei o durata de 2-3 ore.
Aroma de bază –tonurile joase se estompează foarte lent din parfum, efectul lor durează până la 8 ore, dar nu este neobișnuit sa dureze 10 ore sau mai mult.

De exemplu, Korloff No Ordinary Man, cu un parfum picant de parfum la primele impresii de ardei roz, juzu, bergamot, anason stelat - acestea sunt așa-numitele ingrediente aromei capului. În curând vom mirosi aroma inimii: viorea, smirna și alunul. După câteva ore, se desfășoară aroma de bază , format din piele, patchouli, vetiver și mosc.