Condițiile de afacere

Dispoziții întroductive

  1. Acești termeni și condiții (denumite în continuare „Termenii și condițiile generale de afaceri” sau numai „Termenii și condițiile de afaceri”) sunt reglementate de Legea nr. 89/2012 de mai multe ori modofocata (mai departe Codul Civil sau CC) reglementează drepturile și obligațiile reciproce ale părților contractante în legătură cu contractul de cumpărare încheiat între vânzător și cumpărător prin intermediul magazinului web http://www.zivada.ro/descris mai jos sau care rezultă din acesta.
  2. Vânzătorul și operatorul magazinului web http://www.zivada.ro/ este SP Venture a.s. SA , numărul de identificare a companiei: +420 246 77 108, sediul social în Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, cod poștal: 130 00, înregistrat în registrul firmelor păstrate de Curtea Municipală Praga la Secțiunea C cu numărul de depunere 165362 (denumit în continuare și "Vânzător").
  3. Vânzătorul operează webshop-ul (denumit în continuare „Webshop” sau doar și „E-shop”) pe site-ul web aflat pe adresa de internet http://www.zivada.ro/(denumit în continuare și „site-uri”), și anume prin interfețele site-urilor web (denumite în continuare „Interfața Web Magazin”).
  4. Condiția pentru executarea comenzii pe site-uri (precum și pentru contractul de cumpărare subsecvent) este ca cumpărătorul să accepte aceste Condiții de afaceri, care fac parte integrantă din oferta contractului de cumpărare a Vânzătorului, iar cumpărătorul are posibilitatea să citească aceste Condiții de afaceri, înainte de a trimite comanda. Prin trimiterea comenzii către Vânzător prin intermediul site-urilor, Cumpărătorul confirmă în mod expres că a citit aceste Condiții de afaceri, și este de acord în mod expres cu aceste Condiții de afaceri. Aceste Condiții de afaceri fac parte din acordul de cumpărare încheiat între Vânzător și Cumpărător.
  5. Textul Condițiilor de afaceri, poate fi modificat și completat de Vânzător. Cu toate acestea, această prevedere nu afectează drepturile și obligațiile care decurg din textul anterior al Condițiilor de afaceri.

Definirea și interpretarea conceptelor

  1. Mărfurile sunt mobilele oferite pentru vânzare în magazinul electronic. Bunurile oferite în oferta magazinului online sunt întotdeauna marcate cu un nume și sunt, de obicei, înfățișate într-o fotografie, care servește ca ilustrare și nu ține cont întotdeauna de toate variantele oferite de magazinul electronic. Fiecare produs este însoțit (în secțiunea corespunzătoare, făcând clic pe Produsul relevant) de un scurt text de informații despre produsul oferit, precum și de un text de informații despre versiunile suplimentare ale produsului dat, dacă o altă versiune este inclusă în ofertă. Bunurile sunt oferite în diferite variații - în stoc, livrare imediată sau livrare în câteva zile, sau momentan nu sunt disponibile.
  2. Cumpărătorul este o persoană fizică sau juridică care plasează o comandă pentru bunuri prin intermediul magazinului Web și încheie un contract de cumpărare cu Vânzătorul, al cărui obiect este livrarea Bunurilor. Cumpărătorul poate fi consumator sau antreprenor.
  3. Contractul de achiziție este un contract încheiat între Vânzător și Cumpărător prin intermediul Magazinului Web sau utilizând alte mijloace de comunicare la distanță, al căror obiect este vânzarea de Bunuri la un preț de achiziție. În conformitate cu Acordul de cumpărare, Vânzătorul se angajează să livreze Cumpărătorului Bunurile selectate - obiectul vânzării și îi permite să dobândească dreptul de proprietate asupra Bunurilor (obiectul vânzării) date, iar Cumpărătorul se obligă să livreze Bunurile (obiectul vânzării) și plătește prețul de achiziție datorat Vânzătorului.
  4. Consumatorul este orice persoană care, în afara domeniului activității sale sau în exercitarea profesiei sale, încheie un contract de cumpărare cu antreprenorul sau este de acord cu el.
  5. Antreprenorul este un Cumpărător care, la încheierea și executarea Acordului de cumpărare, acționează în cadrul activității sale comerciale sau de altă natură antreprenorială sau în cadrul exercitării independente a profesiei sale.
  6. Prețul de achiziție este suma de bani care trebuie plătită în schimbul vânzării Bunurilor, care este indicată în oferta Webshop-ului în momentul încheierii Acordului de cumpărare lângă Bunurile împreună cu TVA. Dacă legislația care reglementează rata taxei pe valoarea adăugată se modifică în perioada interimară, începând cu comanda trimisă de Cumpărător către Vânzător sau trimisă telefonic și care se încheie cu performanța impozabilă în temeiul Acordului de achiziție, părțile contractante se angajează că aplică suma TVA conform legislației în Acordul de cumpărare. Orice majorare de TVA va fi achitată de Cumpărător.
  7. Costul livrării Suma de bani care trebuie plătită pentru trimiterea mărfurilor la locul prestării (livrare, expediere, taxa de ambalare) este suma indicată în lista de taxe curente a costurilor de livrare. În cazul retragerii din Acordul de cumpărare, costul returnării Bunurilor către Vânzător va fi suportat de Cumpărător.

Detaliile Vânzătorului

SP Venture a.s. companie de afaceri, număr de identificare: 24677108; număr de identificare fiscală: CZ24677108
sediul social: Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, codul poștal: 130 00
înregistrată în registrul societăților deținute de Tribunalul Municipal Praga în secțiunea C 165362
număr de cont și bancă de deținere a contului: 1164066/2060, condusă de CITFIN a.s. bancă
Vânzătorul este plătitor de TVA.

Informații de contact ale vânzătorului
Adresa de livrare și sediul social: Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, cod poștal: 130 00
Orele de deschidere: Luni - Vineri: 9–12 h, 13–18 ore
telefon: + 420 226 236 236
e-mail: info@zivada.ro

Vânzătorul va răspunde de obicei la e-mailuri în termen de 24 de ore, dar nu mai târziu de două zile lucrătoare.

Informatii generale

  1. Costurile de utilizare a mijloacelor de telecomunicații utilizate în timpul executării comenzii (de exemplu, telefon, internet etc.) sunt normale, care depinde de tariful serviciului de telecomunicații utilizat de Vânzător și de alți furnizori de servicii care furnizează acest serviciu. Aceste costuri sunt suportate de Cumpărător. Cumpărătorul este de acord în mod expres cu utilizarea dispozitivelor de telecomunicații. Vânzătorul nu percepe nicio taxă pentru utilizarea echipamentelor de telecomunicații.
  2. Acordul de cumpărare este încheiat în limba cehă sau, eventual, într-o altă limbă, dacă Cumpărătorul si Vanzatorul se inteleg, in caz, ca limba folosita este alta decât cea cehă, ei trebuie să convină în mod expres asupra unei alte limbi. Informații detaliate despre fiecare dintre etapele tehnice care duc la încheierea Acordului de cumpărare sunt furnizate în acești Termeni de activitate de mai jos, precum și pe site-urile web pentru comanda efectivă a mărfurilor.
  3. Informațiile furnizate de vânzător cu privire la bunuri și prețul de achiziție sunt obligatorii, cu excepția cazului în care există o eroare vădită. Prețurile de achiziție includ toate taxele (de exemplu TVA) și prețurile, cu excepția costului de livrare a Mărfurilor.
  4. Acceptarea unei oferte făcute cu adăugare sau derogare nu constituie acceptarea ofertei.
  5. Dovada conținutului unui contract încheiat sub o altă formă decât un contract scris nu poate avea efect juridic dacă diferă de conținutul real al contractului așa cum a fost convenit.
  6. Acceptarea performanței nesolicitate de către Cumpărător nu constituie acceptarea ofertei.

Contract de cumpărare, comandarea mărfurilor

  1. Oferta făcută pentru încheierea Acordului de Cumpărare înseamnă oferta Bunurilor publicate pe site-uri și oferite la prețul de achiziție dat. Oferta Bunurilor include o clauză privind epuizarea stocurilor sau lipsa de prestare a Vânzătorului.
  2. Comanda Cumpărătorului, completată corespunzător și trimisă prin intermediul site-urilor sau prin telefon, este considerată o ofertă obligatorie pentru încheierea Acordului de cumpărare cu Vânzătorul, în timp ce oferta Cumpărătorului de a încheia Acordul de cumpărare este obligatorie timp de 30 de zile de la data expedierii comenzii. Dacă comanda Cumpărătorului a fost trimisă Vânzătorului cu o adăugare sau o abatere, aceasta nu se consideră ca o comandă obișnuită și o astfel de comandă nu este obligatorie pentru Vânzător, dar poate fi totuși acceptată în mod expres.
  3. În conformitate cu secțiunea 1827 (1) din Codul civil, Vânzătorul va confirma imediat primirea comenzii prin e-mail trimis de Cumpărător la adresa de e-mail furnizată în comandă, cu toate acestea, această confirmare nu constituie acceptarea ofertei de a intra în Acordul de cumpărare. Acordul de cumpărare efectiv este încheiat prin acceptarea ofertei pentru a încheia Acordul de cumpărare de către Vânzător, în timpul căruia înseamna acceptare si trimiterea Bunului care face obiectul comenzii către Cumpărător sau primirea personală a Bunului care face obiectul comenzii sau încheierii Acordului de cumpărare prin acceptarea expresiva a unei oferte de către Vânzător prin e-mail sau telefon. Prevederile acestor Condiții de afaceri fac parte integrantă din Acordul de cumpărare. Consumatorul are dreptul de a anula comanda, respectiv de a-și retrage oferta pentru a încheia Acordul de cumpărare fără penalități până la data trimiterii Bunului de către Vânzător. Consumatorul este obligat să notifice Vânzătorul despre acest fapt prin e-mail sau telefon.
  4. Cumpărătorul poate modifica informațiile furnizate la comandă înainte de a trimite. La finalizarea comenzii, Cumpărătorul poate întotdeauna să facă un pas înapoi și să modifice oricare dintre informațiile furnizate. Înainte de a trimite comanda, Cumpărătorul poate re-verifica sau corecta toate datele furnizate revenind la datele introduse incorect cu un număr suficient de pași și corectând-o.
  5. În cazul în care stocul a epuizat sau Vânzătorul nu este în măsură să le îndeplinească, Vânzătorul are dreptul să respingă comanda Cumpărătorului, despre care va informa Cumpărătorul în termen de 3 zile lucrătoare.

Anularea comenzii și retragerea din Acordul de achiziție

  1. Cumpărătorul are dreptul să anuleze comanda Bunurilor, adică să-și retragă oferta pentru a încheia Acordul de cumpărare, fără penalități până la data expedierii Bunului de către Vânzător.
  2. În cazul în care Cumpărătorul dorește să anuleze o comandă pentru Bunurile special comandate pentru el în baza unui acord cu Vânzătorul, taxa de anulare este stabilită la 50% din prețul de achiziție al mărfurilor.
  3. Consumatorul are dreptul să se retragă din Acordul de Cumpărare fără a da motive în termen de 14 zile de la data primirii Bunului; în cazul unui acord de achiziție, al cărui obiecte sunt mai multe tipuri de bunuri sau mărfuri constând din mai multe părți, de la data primirii ultimelor mărfuri livrate; în cazul unui contract de achiziție, al cărui obiect este o livrare repetată cu regularitate a mărfurilor, de la data primirii primei mărfuri livrate. Nu este posibilă retragerea din contract fără a da motive dacă Bunurile au fost deja utilizate parțial. De asemenea, nu este posibilă retragerea dintr-un contract pentru Mărfuri a căror natură, în special din motive de igienă, exclude acest lucru (de exemplu, rujuri, creme, șampoane, perii de machiaj, perii de dinți, epilatoare, aparate de ras, etc.).
  4. Consumatorul va trimite sau transmite retragerea din Acordul de cumpărare către Vânzător în termen de 14 zile. Cumpărătorul nu este obligat să justifice motivul pentru care se retrage din Acordul de cumpăraree.
  5. Consumatorul poate utiliza formularul de retragere anexat din Acordul de achiziție, dar acest lucru nu este obligatoriu. Consumatorul poate descărca și completa formularul de aici pentru a se retrage din Acordul de cumpărare. Pentru a respecta termenul limită de retragere din Acordul de cumpărare, este suficient să trimiteți retragerea din Acordul de cumpărare înainte de expirarea termenului relevant.
  6. Vânzătorul este obligat să restituie consumatorului prețul de achiziție într-o sumă care corespunde integral prețului bunurilor și costului plătit pentru livrare (cu excepția costurilor suplimentare suportate din cauza altor metode de livrare alese, altele decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de vânzător) în termen de 14 zile de la retragerea din contract, la fel cum a primit plata de la Consumator. Dacă Vânzătorul oferă mai multe opțiuni în cadrul unei anumite metode de livrare a Mărfurilor, acesta este obligat să ramburseze cel mai ieftin Consumatorului. Bunurile trebuie returnate Vânzătorului integral (nu prin numerar la livrare). Vă recomandăm să returnați mărfurile în ambalajul lor original, fără semne de uzură sau deteriorare și, în orice caz, ambalate corespunzător pentru transport. Costurile de returnare a Bunurilor vor fi suportate de Consumator. Dacă Bunurile returnate sunt incomplete, deteriorate sau vizibil uzate, Vânzătorul poate depune o cerere de daune-interese. Vânzătorul este îndreptățit să-și aplice cererea de compensare pentru prejudiciul cauzat în Bunuri unilateral împotriva cererii cumpărătorului de restituire a prețului de achiziție.

  7. În cazul retragerii din Acordul de cumpărare, Vânzătorul nu va fi obligat să ramburseze Consumatorului suma de bani primită de la acesta până când Consumatorul nu va preda Bunurile sau va dovedi că Bunurile au fost trimise Vânzătorului.
  8. Consumatorul este obligat să returneze Mărfurile către Vânzător fără întârzieri nejustificate, în termen de 14 zile de la data retragerii din Acordul de Cumpărare, către Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, cod poștal: 130 00 sau să-l livreze personal la această adresă a vânzătorului. Termenul-limită este considerat a fi îndeplinit dacă Consumatorul returnează Bunurile către Vânzător înainte de expirarea a 14 zile.
  9. Un formular de retragere de contract este disponibil aici.
  10. În conformitate cu dispozițiile secțiunii 1837 din Codul civil, consumatorul nu poate:
    • să se retragă din Acordul de cumpărare, dacă are un contract pentru prestarea de servicii, cu condiția să fi fost îndeplinit cu acordul său expres prealabil înainte de expirarea perioadei de retragere și comerciantul a informat consumatorul înainte de încheierea contractului că nu are dreptul să se retragă din contract;
    • să se retragă dintr-un contract de vânzare de bunuri sau prestări de servicii dacă prețul acestora depinde de fluctuațiile de pe piața monetară independent de voința contractantului, care poate apărea în perioada de retragere;
    • să se retragă dintr-un contract pentru vânzarea băuturilor spirtoase, a căror livrare poate avea loc după treizeci de zile și al cărui preț depinde de fluctuațiile de pe piața monetară independent de voința Contractantului;
    • să se retragă dintr-un contract de vânzare a mărfurilor care a fost modificat;
    • sau personalizat la cererea Consumatorului;
    • să se retragă dintr-un contract pentru vânzarea de produse perisabile, precum și bunuri care au fost amestecate iremediabil cu alte produse după livrare;
    • să se retragă dintr-un contract de vânzare a mărfurilor sigilate care au fost scoase din ambalaj de către Consumator și care nu pot fi returnate din motive de igienă;
    • să se retragă dintr-un contract pentru vânzarea de înregistrări de sunet sau de imagini sau de programe de computer dacă s-a rupt ambalajul original;
    • să se retragă dintr-un contract pentru vânzarea de ziare, editii periodice sau periodice;
    • să se retragă dintr-un contract pentru cazare, transport, mese sau prtrecere de timp liber, dacă este executat de antreprenor la o dată specificată de dinainte;
    • să se retragă dintr-un contract încheiat pe baza unei licitații publice în conformitate cu legea care reglementează licitațiile publice sau
    • să se retragă dintr-un contract pentru vânzarea de conținut digital în care consumatorul nu a efectuat pe un suport fizic cu acordul său expres prealabil înainte de expirarea perioadei de retragere, iar comerciantul a informat consumatorul înainte de a încheia contractul că nu are dreptul să se retragă din contract.
  11. În cazul în care Consumatorul face o solicitare specială sau o altă solicitare din comandă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a se retrage din Acordul de cumpărare în orice moment până la data livrării Bunului comandat către Consumator.
  12. În cazul în care Bunurile care fac obiectul Acordului de cumpărare nu sunt disponibile, Vânzătorul are dreptul să se retragă din Acordul de cumpărare relevant imediat și cel târziu în termen de cinci (5) zile lucrătoare de la încheierea Acordului de cumpărare.
  13. Consumatorul nu are dreptul să se retragă din Acordul de cumpărare, fără să dea motive dacă Bunurile au fost utilizate în parte, caz în care este în sarcina Vânzătorului să accepte retragerea din Acordul de cumpărare și să aplice procedura descrisă la punctul 15 din prezentele Condiții comerciale.
  14. De asemenea, nu este posibilă retragerea din Acordul de cumpărare cu privire la Mărfuri a căror natură nu o permite, în special în cazul mărfurilor sigilate, în cazul în care Consumatorul le-a scos din ambalaj și din motive igienice nu este posibil să le returneze (de exemplu, rujuri, creme, mascaras, șampoane, balsamuri de păr, perii de machiaj, produse cosmetice decorative, loțiuni pentru corp etc.). În cazul în care mărfurile returnate sunt deteriorate ca urmare a încălcării obligației de către Cumpărător, Vânzătorul are dreptul să își aplice revendicare împotriva Cumpărătorului pentru compensare de depreciere a Bunurilor și să o includă în prețul de achiziție rambursat.
  15. În cazul returnării bunurilor care au fost dezasamblate, testate sau utilizate altfel de către Cumpărător, Vânzătorul nu va accepta returnarea numai dacă Vânzătorul are dreptul să solicite despăgubiri pentru deprecierea Mărfurilor și îl poate include în Prețul de Cumpărare restituit. Într-un astfel de caz, Vânzătorul va rambursa numai o parte din Prețul de cumpărare către Cumpărător, ținând cont de valoarea Bunurilor returnate. Valoarea exactă a prețului de achiziție rambursată Cumpărătorului trebuie evaluată individual (Trebuie avut în vedere faptul că aspectul constituie o parte semnificativă a valorii multor parfumuri și că deprecierea se produce, de exemplu, prin îndepărtarea capacelor duzei, a garniturilor pentru flacoane de parfum sau a altor garnituri similare, ca urmare a cărora astfel de mărfuri nu pot fi marcate intacte. Partea rambursată într-un astfel de caz depinde de gradul de uzură și, în general, se bazează pe:

Starea mărfurilor

Partea restituită a prețului de achiziție

Mărfuri noi, neutilizate, nedeschise

100% din prețul de achiziție

Deschis, încercat – lipsește mai puțin de 5 ml

70% din prețul de achiziție

Deschis, încercat – lipsește mai puțin de 20 ml din cantitate

50% din prețul de achiziție

 

Sub-sumele prețurilor de achiziție descrise mai sus au caracter informativ și nu vă dau dreptul la o rambursare.

Livrare de bunuri și condiții de plată

  1. Costul de livrare selectat de Cumpărător în comandă va fi suportat de Cumpărător.
  2. Vânzătorul va livra Bunurile în întregime Cumpărătorului, de obicei în termen de 1 zi de la confirmarea comenzii, cu excepția cazului în care există un alt termen de livrare pentru Bunurile de pe Site-uri. Cumpărătorul este obligat să primească și să plătească Bunurile.
  3. Toate loturile primite de Cumpărător trebuie inspectate în prezența șoferului furnizorului pentru a se asigura că ambalajul nu este deteriorat și adezivul nu a fost înlocuit, benzile de fixare sunt originale și nu au fost tăiate. În caz de daune, lotul trebuie deschis imediat și trebuie verificată completitatea conținutului și a cantității mărfurilor livrate. Dacă se găsesc bunuri deteriorate sau loturi incomplete, o listă de daune trebuie să fie efectuată la fața locului cu privire la natura și întinderea pagubelor sau trebuie făcută o listă a mărfurilor care lipsesc din lot sau transportul trebuie refuzat și returnat furnizorului, precizând motivul pe bonul de livrare.
  4. Dreptul de proprietate asupra mărfurilor este transmis cumpărătorului în momentul primirii bunurilor, cu condiția ca prețul de achiziție să fi fost achitat integral. Riscul de deteriorare a obiectului revine Cumpărătorului la primirea Bunului.
  5. Se va emite un bon fiscal pentru fiecare comandă. Bonul fiscal trebuie trimis la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător în comandă, împreună cu toate livrările, în ziua următoare după livrarea mărfii.
  6. Informații despre metodele și taxele de livrare se găsesc aici.
  7. Informații despre metodele de plată acceptate se găsesc aici.

Drepturile și obligațiile care decurg din executarea defectuoasă. Răspunderea pentru calitate la primirea mărfii și proceduri de gestionare a reclamațiilor

Drepturile și obligațiile care decurg din executarea defectuoasă în general

  1. Drepturile Cumpărătorului care rezultă dintr-o prestare defectuoasă se bazează pe un defect, care la transferul răspunderii asupra Cumpărătorului, este deja proprietatea Bunurilor, deși apare abia mai târziu. Drepturile Cumpărătorului se bazează și pe un defect ulterior cauzat de Vânzător cu încălcarea obligațiilor sale..
  2. Dacă Bunurile au un defect care poate fi eliminat, Cumpărătorul poate cere repararea sau înlocuirea lucrului care lipsește sau poate solicita o reducere proporțională de la Prețul de Cumpărare. Dacă defectul nu poate fi reparat și Bunurile nu pot fi utilizate corespunzător din cauza defectului, Cumpărătorul poate să se retragă din Acordul de cumpărare sau să solicite o reducere proporțională de la Prețul de Cumpărare. Pentru executarea dreptului Cumpărătorul va fi, de asemenea, rambursat până la costul suportat.
  3. Bunurile sunt defecte dacă Vânzătorul nu le livrează Cumpărătorului în cantitatea, calitatea și manopera convenită. Dacă nu există nici un acord privind calitatea și exportul, Vânzătorul va efectua într-o calitate și un design care să îndeplinească scopul evident al Acordului de cumpărare.
  4. În cazul în care calitatea și exportul sunt determinate pe baza unui model sau model șablon, produsele sunt conforme calității și designului modelului sau șablonului. Dacă calitatea sau designul specificat în Acordul de cumpărare diferă de design sau model, acordul de cumpărare trebuie să prevaleze. Dacă Acordul de cumpărare și eșantionul specifică o calitate sau un design diferit, dar nu contradictoriu, Mărfurile se vor conforma, de asemenea, la Acordul de cumpărare și la eșantionul sau șablonul. Performanțe diferite sunt, de asemenea manopere diferite. Lipsurilele din documentele necesare pentru utilizarea bunurilor sunt, de asemenea, deficiențe.
  5. Cumpărătorul este obligat să inspecteze mărfurile la primirea acestora, dacă acest lucru nu este posibil, imediat după primirea mărfurilor.
  6. Dacă prestarea defectuoasă constituie o încălcare semnificativă a Acordului de achiziție, pentru a elimina defectului consumatorul are dreptul:
    • să-i fie livrat bunuri noi, fără defecte sau bunurile lipsă,
    • să-i fie reparat mărfurile,
    • la o reducere proporțională de la prețul de achiziție a mărfurilor sau,
    • să se retragă din Acordul de cumpărare.
  7. Cumpărătorul va informa Vânzătorul ce drept a ales, respectiv la raportarea defectului sau imediat după raportarea acestuia. Opțiunea aleasă nu poate fi modificată de către Cumpărător fără acordul Vânzătorului; acest lucru nu se aplică dacă clientul solicită corectarea unei erori despre care s-a constatat că nu este remediabilă. În cazul în care Vânzătorul nu reușește să remedieze defectul în termenul corespunzător sau indică Cumpărătorului că nu va remedia defectul, Cumpărătorul poate solicita o reducere proporțională de la Prețul de Cumpărare sau să se retragă din Acordul de cumpărare în loc să remedieze defectul. În cazul în care Cumpărătorul nu reușește să-și aplice la timp dreptul său care rezultă dintr-o încălcare semnificativă a Acordului de cumpărare, acesta va avea dreptul ca și cum nu s-a produs nicio încălcare semnificativă a Acordului de cumpărare.
  8. Dacă serviciul defect nu constituie o încălcare semnificativă a Contractului de cumpărare, Cumpărătorul are dreptul să solicite rectificarea defectului sau o reducere parțială la Prețul de achiziție.
  9. Dacă în cazul unei încălcări minore a Acordului de cumpărare Cumpărătorul nu își exercită dreptul la o reducere la Prețul de cumpărare sau nu se retrage din prezentul Contract de cumpărare, Vânzătorul poate livra obiectul lipsă sau poate elimina defectul legal. Vânzătorul poate remedia alte defecte alegând repararea mărfurilor sau livrarea de mărfuri noi; alegerea lui nu poate cauza costuri disproporționate Cumpărătorului.
  10. În cazul în care Vânzătorul nu elimină deficiența la timp sau refuză să elimine deficiența, Cumpărătorul poate solicita o reducere din Prețul de cumpărare sau să se retragă din Acordul de cumpărare. Opțiunea aleasă nu poate fi modificată de Cumpărător fără acordul Vânzătorului. În cazul în care Vânzătorul livrează mărfuri noi Cumpărătorului, Cumpărătorul va returna Bunurile livrate inițial către Vânzător, pe cheltuiala lui.
  11. Cumpărătorul nu poate să se retragă din Acordul de cumpărare sau să solicite livrarea de Bunuri noi dacă nu este în măsură să returneze Bunurile în condițiile în care le-a primit. Acest lucru nu se aplică dacă,
    • modificarea stării a avut loc ca urmare a unei examinări efectuate pentru a determina defectul mărfurilor,
    • Cumpărătorul a folosit Bunurile înainte de a detecta defectul,
    • eșecul de a returna Bunurile în stare nealterată nu a fost cauzat de conduita sau omiterea Cumpărătorului sau
    • Cumpărătorul a vândut sau a utilizat Bunurile înainte de descoperirea defectului sau a schimbat Bunurile în timpul utilizării normale; dacă acest lucru s-a realizat doar parțial, Cumpărătorul îl va returna Vânzătorului, ce îl poate restitui și va rambursa Vânzătorului suma pe care a beneficiat-o de la utilizarea obiectului.
  12. Dacă Cumpărătorul nu indică defectul Mărfurilor la timp, el își pierde dreptul de a se retrage din Acordul de cumpărare.
  13. Cumpărătorului nu-i devine dreptul care decurge din executare necorespunzătoare, dacă marfa are un defect, pe care ar fi trebuit să îl recunoască cu atenția obișnuită la momentul încheierii Acordului de cumpărare.
  14. În cazul vânzării de bunuri la mâna a doua, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru defectele corespunzătoare utilizării sau uzurii anterioare. În cazul Bunurilor vândute la un preț redus, Vânzătorul nu este responsabil pentru defectul din cauza căruia a fost convenit prețul redus. În loc de schimbare, în aceste cazuri Cumpărătorul are dreptul la o reducere proporțională.

Responsabilitatea calității la primirea mărfurilor

  1. Vânzătorul este responsabil in fata Consumatorului pentru ca Mărfurile sunt lipsite de defecte la primire. În special, Vânzătorul va răspunde Consumatorului pentru faptul că la preluarea Bunurilor:
    • Bunurile au caracteristicile stabilite de părți sau, în lipsa unui astfel de acord, caracteristicile descrise de Vânzător sau producător sau așteptate de Consumator, având în vedere natura Bunurilor și publicitatea pe care o realizează,
    • Marfa corespunde scopului pe care Vânzătorul pretinde că îl are sau pentru care această Marfa este utilizat,
    • calitatea și manopera Mărfurilor corespunde mostrei sau modelului convenit, dacă calitatea și exportul au fost determinate pe baza mostrei sau modelului convenit,
    • Mărfurile au o cantitate, dimensiune și greutate adecvate și
    • îndeplinesc cerințele reglementărilor legale.
  2. În cazul în care defectul apare în termen de șase luni de la primirea mărfii, se consideră, ca fiind defecte deja la primire.
  3. Consumatorul are dreptul să își aplice dreptul care rezultă dintr-un defect care apare pe Bunuri în termen de 24 de luni de la primire.
  4. Garanția de calitate la primirea mărfurilor nu se aplică în următoarele cazuri:
    • daunele aduse Bunurilor au fost cauzate de manipularea necorespunzătoare sau rau executat,
    • daunele aduse Bunurilor au fost cauzate de forțele naturale,
    • deteriorarea mărfurilor a avut loc ca urmare a uzurii normale și
    • Bunurile au fost supuse utilizării care depășesc utilizarea prevăzută.
  5. Dacă termenul de valabilitate al Mărfurilor este indicat pe mărfurile vândute, pe ambalajul acestora, instrucțiunile anexate Mărfurilor sau în publicitate în conformitate cu alte legislații, se aplică dispozițiile referitoare la garanția de calitate. Cele de mai sus nu se aplică:
    • în cazul mărfurilor vândute la un preț redus, pentru defectul pentru care a fost convenit prețul redus,
    • Produse uzate în timpul utilizării normale,
    • în cazul Mărfurilor uzate, la un defect corespunzător valorii de utilizare sau la uzura care a fost deja caracteristic Bunurilor atunci când Consumatorul a preluat-o sau
    • dacă rezultă din natura mărfurilor.
  6. Dacă este solicitat de Consumator, Vânzătorul va certifica în scris în ce măsură există obligațiile care decurg din performanța defectuoasă și pentru cât timp. Obligațiile Vânzătorului rezultate dintr-o prestare defectuoasă vor rămâne cel puțin atâta timp cât vor dura obligațiile producătorului rezultate din prestarea defectuoasă. La certificat se menționează numele, sediul social, numărul de identificare și toate informațiile suplimentare necesare pentru identificarea acestuia. Dacă este necesar, în acest certificat, Vânzătorul va furniza informații inteligibile cu privire la conținutul, întinderea, condițiile și durata propriei responsabilități, precum și modul de exercitare a drepturilor care decurg din acestea. În certificat, Vânzătorul precizează, de asemenea, că celelalte drepturi ale Consumatorului legate de achiziția de bunuri nu sunt afectate. Nerespectarea acestor obligații nu afectează valabilitatea certificatului.
  7. Dacă Bunurile nu au proprietățile de mai sus (mai ales dacă Bunurile nu au proprietățile stabilite de părți sau, în absența unui acord, proprietăți descrise de Vânzător sau producător sau de Consumator, având în vedere natura Bunurilor și mica publicitate in legatura cu acestea; Bunurile nu sunt potrivite pentru scopul pentru care Vânzătorul pretinde a fi utilizat sau pentru care sunt utilizate aceste bunuri; calitatea și manopera Mărfurilor nu se conformează modelului sau mosterului convenit, dacă calitatea și manopera au fost determinate pe baza modelului sau modelului convenit; Bunurile nu au cantitatea, dimensiunea sau greutatea corectă și nu îndeplinesc cerințele reglementărilor legale) Consumatorul poate solicita livrarea bunurilor noi, dacă nu este disproporționat, având în vedere natura defectului, dacă defectul afectează numai partea Bunurilor, Consumatorul nu poate solicita decât înlocuirea părții defecte; întrucât acest lucru nu este posibil, el poate să se retragă din Acordul de cumpărare. Cu toate acestea, dacă, având în vedere natura problemei, este disproporționat, în special dacă defectul poate fi remediat imediat, consumatorul are dreptul, ca defectul să fie rectificat gratuit.
  8. Consumatorul are, de asemenea, dreptulsă-i fie livrat Bunuri noi sau să-i fie înlocuite piesele în cazul unui defect inevitabil, dacă Bunurile nu pot fi utilizate corespunzător din cauza unor defecte repetate sau a unui număr mai mare de defecte după reparație. Într-un astfel de caz, Consumatorul are dreptul să se retragă din Acordul de cumpărare.
  9. Dacă Consumatorul nu se retrage din Acordul de cumpărare sau nu își exercită dreptul de a livra Produse noi, fără defecte, de a repara Bunurile sau de a înlocui piese, poate solicita o reducere proporțională. Consumatorul are dreptul la o reducere proporțională, chiar dacă Vânzătorul nu poate să livreze Produse noi, fără defecte, să înlocuiască piese sau să repare bunurile, precum și dacă Vânzătorul nu remediază defectul într-un termen rezonabil sau dacă eroarea este remediată de către Aceasta ar provoca dificultăți semnificative pentru consumatori.
  10. Dreptul care rezultă dintr-o prestare defectuoasă nu aparține Consumatorului dacă Consumatorul știa deja înainte de a primi Bunurile că Bunurile erau defecte sau dacă defectul a fost cauzat de Consumatorul însuși.
  11. Dacă Bunurile au un defect care rezultă Vânzătorului o obligație, indiferent dacă Bunurile sunt vândute la un preț redus sau Bunuri la mâna a doua, Consumatorul are dreptul la o reducere proporțională în loc să fie schimbate Bunurile.
  12. Vânzătorul va oferi o garanție de calitate la preluarea Bunurilor Cumpărătorului care este Antreprenor numai dacă aceasta a fost convenită în mod expres de către părțile contractante. Răspunderea Vânzătorului pentru defectul Bunurilor într-un astfel de caz este reglementată de Codul civil.

Procedura de soluționare a reclamațiilor

  1. Cumpărătorul este obligat să aplice reclamația (obiecția de defecte) în legătură cu Bunurile la Vânzător imediat după descoperirea defectului (defect), respectiv personal la Vânzătorul Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, cod poștal: 130 00 , de luni până vineri, între orele 9:00 și 18:00 sau trimitând un formular corespunzător la adresa de mai sus a sediului Vânzătorului, Cumpărătorul va indica, în același timp, propriile sale date de contact, va explica eroarea și solicitarea sa cu privire la modul de soluționare a reclamației. Formularul de validare a reclamațiilor poate fi descărcat de aici.
  2. Cumpărătorul este obligat să informeze Vânzătorul, atunci când a raportat eroarea sau imediat după ce a raportat eroarea, ce indreptățire a ales. Alegerea poate fi modificată fără acordul Vânzătorului numai dacă Cumpărătorul a solicitat corectarea unui defect care se dovedește a fi iremediabil. Dacă Cumpărătorul nu își alege dreptul care rezultă dintr-o încălcare semnificativă a Acordului de Cumpărare, acesta va avea aceleași drepturi ca și în cazul unei încălcări materiale a Acordului de cumpărare. Cumpărătorul trebuie să dovedească achiziția mărfurilor (de preferință cu dovada achiziției).
  3. Vânzătorul este obligat să emită Cumpărătorului o confirmare scrisă, în care se arată că Cumpărătorul și-a exercitat dreptul care rezultă din executarea defectuoasă, fără întârziere, cel târziu în termen de două zile lucrătoare de la data exercitării dreptului care rezultă din prestația defectuoasă și ce conține reclamația, în care mod solicită Cumpărătorul gestionarea reclamației; și dovada datei și a modului de soluționare a reclamației, inclusiv, după caz, dovada finalizării și duratei reparației și, după caz, a motivelor scrise pentru respingerea plângerii. Persoana responsabilă cu gestionarea reclamațiilor este prezentă la Vânzător pe toată durata programului de deschidere.
  4. Data de validare a reclamației este data în care Vânzătorul ia cunoștință de reclamație.
  5. Se recomandă transportarea mărfurilor în ambalaje adecvate, astfel încât acestea să nu fie deteriorate, să rămână curate și complete. Vânzătorul sau o persoană autorizată de acesta ia imediat o decizie cu privire la reclamație, în cazuri mai complicate în termen de trei zile lucrătoare. Acest termen nu include durata proporțională a evaluării profesionale a deficienței în funcție de tipul de produs. Vânzătorul necesită o evaluare profesională comunicată Cumpărătorului. Reclamația, inclusiv reparația defectului fără întârziere nejustificată, va fi soluționată în cel mult 30 de zile de la data validării reclamației, cu excepția cazului în care Vânzătorul si Cumpărătorul stabilesc un termen mai lung. Nerespectarea termenului este considerată o încălcare semnificativă a contractului. Respectarea acestor termene este condiționată de faptul că Cumpărătorul arată cooperarea preconizată și necesară în gestionarea reclamației, adică, în special, permite Vânzătorului să inspecteze Mărfurile reclamate, Cumpărătorul certifică achiziția mărfurilor, de preferință cu un bon de achiziție, arata defectul mărfurilor pentru care faceți o reclamație și informeaza Vânzătorul despre metoda de soluționare a reclamației. În cazul în care Vânzătorul refuză să corecteze defectul mărfurilor, Cumpărătorul poate solicita o reducere proporțională sau să se retragă din Acordul de achiziție. În cazul în care Cumpărătorul a plâns cu drept Vânzătorului despre defectul Bunurilor, în timpul gestionării reclamației sau până la momentul în care Cumpărătorul a fost obligat să preia Marfa, termenul pentru executarea drepturilor care decurg din prestarea defectuoasă și perioada de garanție nu expiră. Dacă Bunurile sau o parte din acestea sunt înlocuite, răspunderea Vânzătorului se aplică în același mod ca și cum ar fi o vânzare de bunuri sau piese noi. Vânzătorul va notifica în scris Cumpărătorului soluționarea reclamației în modul convenit la validarea reclamației (de exemplu, prin poștă, e-mail, SMS). În cazul unei plângeri legitime, Cumpărătorul va fi rambursat pentru costurile suportate în mod rezonabil la gestionarea reclamației referitoare la Bunuri.
  6. Loturile de bunuri de care nu este clar de ce au fost trimise Vânzătorului vor fi returnate expeditorului pe cheltuiala acestuia.

Reduceri de preț și cupoane

  1. Vânzătorul oferă diferite tipuri de reduceri (reducere de loialitate, reducere de cantitate, reducere pentru recomandări în rândul cunoscuților etc.). Toate reducerile au reguli de utilizare.
  2. În cazul în care reducerea sau cuponul de reducere este utilizat cu încălcarea regulilor aplicabile reducerii sau cuponului de reducere, Vânzătorul are dreptul să refuze validarea unui astfel de discount sau cupon de reducere. În acest caz, informează Cumpărătorul și îi oferă să deconteze comanda fără reducere sau cupon de reducere.
  3. Regulile și condițiile de validare a unei reduceri specifice sunt atașate la reducere (sub forma unui prospect) sau la reducere este atasat un link către partea relevantă a site-urilor, unde de obicei sunt descrise în detaliu, sau ele sunt disponibile de la Vânzător, sub forma unui e-mail. În cazul oricăror îndoieli cu privire la interpretarea reducerii, Vânzătorul stă la dispozitia Dvs.
  4. Toate reducerile sau cupoanele pot fi utilizate o singură dată, dacă nu se specifică altfel. În cazul utilizării multiple, Vânzătorul are dreptul de a refuza să recunoască o asemenea reducere.
  5. În cazul în care reducerea este validată de un Cumpărător care nu este un Consumator și nu este un voucher cadou cumpărat, Vânzătorul are dreptul de a refuza validarea unui astfel de discount sau cupon de reducere.
  6. În cazul în care valoarea voucherului cadou sau a cuponului de reducere este mai mare decât valoarea totală a achiziției, diferența nu va fi convertită într-un voucher sau cupon nou, iar suma neutilizată nu va fi rambursată.

Dispoziții finale

  1. Acordul de cumpărare încheiat va fi plasat la Vânzătorul în așa fel încât Vânzătorul să îl poată efectua în mod corespunzător, iar Cumpărătorul îl poate solicita în termen de un an de la data expedierii comenzii.
  2. Problemele care nu sunt reglementate aici sunt reglementate de dispozițiile relevante din Legea nr. 89/2012 Sb. CC, precum și Legea nr. 634/1992 Sb. privind protecția consumatorilor și alte legislații modificate de mai multe ori.
  3. Vânzătorul și Cumpărătorul se angajează să soluționeze toate litigiile în primul rând pe cale amiabilă, prin acord între Cumpărător și Vânzător. Soluționarea extrajudiciară a plângerilor este furnizată de către Vânzător prin intermediul adresei de internet info@spventure.cz. Vânzătorul va trimite informațiile privind soluționarea reclamației consumatorului la adresa electronică a Cumpărătorului. În cazul în care un litigiu între Vânzător și Cumpărător nu poate fi soluționat pe cale amiabilă, instanțele obișnuite vor avea competența de a soluționa aceste litigii.
  4. Cumpărătorul, care este un consumator, are dreptul de a soluționa un litigiu rezultat din Acordul de Cumpărare sau Acordul de Servicii extrajudiciar. Organizația abilitată să soluționeze litigiul în afara instanței este Česká Obchodní Inspekce (Inspectoratul de Comerț Ceh). Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul www.coi.cz.
  5. Soluționarea extrajudiciară a unui litigiu de consum poate fi inițiată numai de Consumator și numai în cazul în care soluționarea problemei controversate nu a fost posibil direct cu Vânzătorul. Propunerea poate fi depusă în termen cel mult un an de la data la care Consumatorul a afirmat pentru prima dată dreptul în litigiu cu Vânzătorul.
  6. Consumatorul are dreptul să inițieze o soluționare extrajudiciară a litigiului online prin intermediul platformei ODR disponibile pe ec.europa.eu/consumers/odr/.
  7. În conformitate cu Secțiunea (1) (e) 1826 din Codul Civil Vânzătorul nu este obligat de niciun cod de conduită. Vânzătorul are dreptul să vândă mărfurile pe baza unei licențe de afaceri. Inspecția întreprinderii este efectuată de autoritatea de autorizare în limitele competenței sale. În domeniul protecției datelor cu caracter personal, supravegherea este exercitată de Oficiul pentru Protecția Datelor. Inspectoratul Comercial Ceh supraveghează, într-o anumită măsură, respectarea Legii nr. 634/1992 Sb, Privind protecția consumatorilor, în vigoare. În cazul în care Acordul de cumpărare a fost încheiat între Vânzător și Antreprenor (adică Antreprenor în conformitate cu Secțiunile 420 și următoarele din Codul civil), la acest raport juridic se aplică dispozițiile relevante din Codul civil, în special dispozițiile § 2079 și următoarele. Nu dispozițiile referitoare exclusiv la încheierea contractelor cu consumatorii.
  8. Conform Legii privind înregistrarea veniturilor din vânzări, vânzătorul este obligat să emită o chitanță cumpărătorului. Totodată, este obligat să înregistreze online veniturile primite la organul fiscal; în cazul unei defecțiuni a sistemului din cauza unei defecțiuni tehnice, în termen de cel mult 48 de ore.
  9. Toate relațiile contractuale sunt reglementate de legislația Republicii Cehe.
  10. Acești Termeni și condiții comerciale intră în vigoare la 1 ianuarie 2020.